dinsdag 15 september 2015

Personal space | School week 3

Dinsdag ochtend 15 september
Opdracht: vreemde mensen fotograferen, 50 cm van ze af.

Dit was de opdracht die we vandaag kregen. Wat was het een toffe opdracht! Ik moest wel even wennen aan het feit dat je mensen even om toestemming moet vragen omdat het anders onmogelijk is. Een een paar botte antwoorden van mensen moest ik ook even verwerken.
Met Matt (camera ^^) op naar de Dam. Onderweg nog even een heerlijk kopje koffie gehaald om wakker te blijven. (Het was zo vroeg vanmorgen!)


De eerste foto van vandaag. Een vrouw die lekker door Amsterdam liep met haar man. Ze kwam uit Duitsland en waren gewoon lekker op vakantie. Het leukste aan deze opdracht is dat je de mensen lekker oprecht op de foto krijgt omdat ze bewust zijn van het feit dat je een goto maakt. 


De mensen aan wie ik het vroeg, waren vaak niet Nederlands. Ik ben mensen uit Canada, Australië, Israël, Hong-Kong en België tegen gekomen. Al deze mensen vonden het echt super leuk dat ik een foto van ze wilde maken en keken mij dan ook wel eens verbaast aan dat ik ze op de foto wilde zetten. Het was echt een heerlijke opdracht. Deze manier van fotografie is echt heel erg tof!


Zelf had ik zoiets nog nooit gedaan en men wat heb ik daar spijt van! Dit is echt iets wat ik vaker ga doen! Hoe ongemakkelijk sommige het vinden en mensen altijd nee kunnen zeggen, een ja kan je krijgen.
Op naar een derde week met de camera spelen en een beetje leren editen!

xx
Madelief

Geen opmerkingen:

Een reactie posten