woensdag 2 september 2015

First day

"Daar zit ik dan in de les een blogje te typen. Dag 1 op die enge niet al te grote (lees kleine) school. De leerlingen heb ik van de week al ontmoet en dan gaat het nu echt beginnen. Les 1: basiskennis fotografie. Een uur luisteren naar de leraar over wie we zijn, wat het voor school is en wat we allemaal gaan doen vandaag. Iets andere school is het wel, we hebben een les per dag die dan van 8.45 tot 16.30 duurt. Ongelofelijk fijn als je een enorme tas mee moet slepen met daarin een laptop, camera, lenzen en wat een meisje dan wel niet in der tas heeft zitten. Wat zaten we er vanmorgen allemaal verloren bij zeg, toen de leraar nog kwijt was en wij geen idee hadden of we wel in het goede lokaal zaten. Na nog meer geluisterd te hebben mogen we eindelijk aan de slag! Oh nee, meer lezen..."

Dit was rond een uur of 2 toen alles nog goed ging. Het was gewoon een typische eerste dag dat alles verkeerd kan gaan. Van een lege camera batterij (note-to-self: neem je extra batterij gewoon mee, kneus) tot een verloren OV-kaart. Het begon op school met een code voor photoshop die ineens op mijn account stond ipv van een meisje uit de klas. Dus na heel wat zoeken en regelen was dat inderdaad de fout. Daarna moesten we een verslag schrijven en raad eens wiens Word het niet deed? Dus van het uur dat we kregen om het verslag te maken heb ik hooguit 15 minuten kunnen werken aan het verslag zelf. Ook Word bleek een code nodig te hebben die ik gelukkig gewoon had. Dus gewoon een dom foutje.
Toen kwam het, na een uurtje nog door Amsterdam te hebben gewandeld naar huis. Ik checkte in op Amsterdam centraal en stapte de trein in met vriendlief. Eenmaal in Haarlem wilde ik weer uitchecken maar waar was mijn OV-kaart? Echt nergens te bekennen. Tas honderd keer doorzocht, in elke broek- en jaszak gekeken. Nee, OV-kaart was weg.

Maar he, eerlijk is eerlijk, wat heb ik genoten van mijn eerste dag. Leuke mensen, een kleine klas bestaande uit 15 leerlingen en de hele dag een beetje spelen met mijn camera en laptop. Nu eens kijken hoe de rest van de vakken gaan!

Love you lots
xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten