donderdag 13 maart 2014

Engeland

Soms houd je van iets wat niet vatbaar is of wat je nog helemaal niet echt kent. Dit heb ik met Engeland, eigenlijk vooral met Londen. Ik ben er nu een keer geweest maar dat was zeker niet de laatste keer. Voor ik naar Londen was, had ik al een liefde voor dit land maar die is nu alleen maar groter. Ik weet niet precies wat het is maar het is zo. Na veel gepraat en overlegt te hebben zijn we er op scouting ook uit. We gaan heerlijk een week op kamp naar Engeland! Twee dagen Londen in en de rest van de dagen doorbrengen op het terrein. Nu al zin om weer terug te gaan naar Londen.



Een grote stad is het natuurlijk wel maar het is echt zo makkelijk te bereiken! Je stapt hier in het vliegtuig en binnen 40 minuten sta je op je bagage te wachten. Dan een kwartiertje in de trein en je bent op je slaapplaats. Vanaf daar kan je eigenlijk overal in Londen komen. De metro is de beste manier om je te verplaatsen. Ook heb je natuurlijk de rode dubbeldekker bussen maar die doen er echt wel iets langer over. Je pakt meestal de metro en dan geniet je van je dan. Toen ik er een jaar geleden was, hebben we de eerste twee dagen vooral de bus genomen omdat we anders zo weinig zouden zien van de stad. Toen we het wachten wel zat waren kozen we voor de metro wat zo veel sneller ging!


Wel jammer eigenlijk dat wij niet zo een groot metro netwerk hebben. Het zou zo handig zijn! We hebben natuurlijk niet hele grote steden hier waar het echt noodzakelijk is maar het zou wel makkelijk zijn. Je verplaatst je veel sneller omdat het nauwlijks tijd kost. Ook rij je veel minder met de auto omdat het toch al heel makkelijk is om op je locatie te komen. Londen, dankje voor je geweldige metro lijn! (Wat soms over vol is maar toch.)

Dan heb je ook de sfeer die er hangt. Echt heerlijk. Veel leuke plekjes waar je koffie en thee kan drinken. Dat zie je hier veel minder. In Haarlem hebben we ongeveer 4 plekken waar je leuk koffie en thee kan drinken, in Londen heb je natuurlijk veel vaak de Starbucks zitten maar er zijn meer plekken die veel meer sfeer zullen hebben. Het is altijd wat beter zoeken voor je vindt wat je wilt, maar het is zeker de moeite waard.



Wat mij heel erg opviel toen ik in Londen was vorig jaar is hoe schoon het allemaal is. De straten liggen niet vol met troep, er ligt nauwelijks kauwgom en op elke hoek staan vuilnisbakken. Niemand haalt het in zijn hoofd om troepjes op de grond te gooien. Geen vuilnisbak in het oog, dan maar het papiertje terug doen in je tas. Ook niet erg toch? Ik had het zelf heel anders verwacht door de grootte van de stad, maar dat viel dus reuze mee!

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten