dinsdag 11 maart 2014

10 years and more to go

Het is onder tussen al weer maart maar afgelopen februari woonde ik precies 10 jaar in Nederland. Aangezien ik nu 16 ben en bijna 17 word is het meer dan de helft van mijn leven geweest. Ik woonde lang op veel mooie plekken in de wereld maar het is ook best fijn om een vaste plek te hebben met vaste vrienden. En dit wordt gewoon een hele vrolijke post! Reden waarom ik in Nederland ben komen wonen vind je hier. Maar door zo veel te reizen toen ik jong was weet ik nu wel wie ik ben en wat ik wil. Ik ben dan ook heel blij  met iedereen die ik heb leren kennen tot zover. Stel je voor dat je iets niet hebt gedaan vroeger en dat je hele wereld er anders uit had kunnen zien.



Reizen! Omdat we toen ik klein was veel hebben gereisd ben ik van plan later de wereld te bekijken zoals ik zelf wil. Nieuwe plekken zien, nieuwe mensen ontmoeten en cultuur snuiven. Wat heerlijk. We gaan vaak op vakantie want thuis zitten is niet echt voor ons weg gelegd. Open staan voor nieuwe dingen is altijd leuk, zo ontdek je wie je bent. Dingen doen die jij leuk vindt en je eigen leven lijden. En je kan beter geld uitgeven aan ervaringen dan aan producten waar je niet veel aan hebt ;)


Ik merk dat ik heel veel waardering heb voor dingen die heb meegemaakt en nu meemaak. Ik heb twee jaar in Arnhem gewoond en dat het was voor het eerst dat ik opa en oma vaak zag. Normaal toen we nog in Zuid-Amerika woonde maar één keer in het jaar, rond kerst namelijk. Dan waren we hier wel 3 maanden maar dan was het nog steeds 9 negen maanden dat we niemand uit de familie zagen. Dus ik ben heel blij dat ik nu in iets meer dan een uurtje bij opa en oma kan zijn.



En al die mensen die ik heb ontmoet! Er zijn mensen die je een tijd geleden heb ontmoet en nog steeds spreek. Maar natuurlijk zijn er ook mensen die je ontmoet en uit het oog verliest. Of je het erg vindt of niet, je kan er vaak niets aan doen want dan komt het niet van twee kanten. Gelukkig geniet ik wel van alle mensen die ik tegenkomen, ook als het van korte duur is.

Dromen, ik kan nu dromen over dingen die ik wil doen en hoop te doen. Omdat er nu een mogelijkheid is om deze dromen waar te maken. Veel reizen, op mezelf te wonen en naar de kunstacademie gaan bijvoorbeeld. Dream bigger is de motto en dat is ook zo. Als je heel groots droomt maakt het niet uit als je er net niet bent, je bent er bijna! Dat is meer dan niets.



Wat een geweldige ervaringen heb ik mee mogen maken tot nu. Concerten gehad, op vakantie met de hele familie en natuurlijk geniet van elke dag. De vrijheid hebben om onze eigen keuzes te maken en te bepalen wat we doen. Ik ben geslaagd voor de mavo, ga volgend jaar hopelijk mijn havo diploma in ontvangst nemen en misschien zelfs naar de kunstacademie! Genieten van alle kleine momenten en blij zijn. Het is niet zo moeilijk maar het is heerlijk dat we zelf kunnen kiezen.
Do the things you love to do, love the things you do.

xx

1 opmerking: