vrijdag 7 maart 2014

Een dagje weg | Burger's Zoo

Vorige week was het vakantie in het noorden van Nederland. Manon en ik besloten om woensdag naar de dierentuin in Arnhem te gaan, Burger's Zoo. Zelf vind ik dit de mooiste dierentuin van Nederland omdat het in het bos ligt dus heel veel ruimte voor de dieren heeft. Het was die dag heel mooi weer dus de jassen hebben toen maar in de auto gelaten. De zon scheen dus de sfeer was heel fijn.
Normaal laat ik mijn camera thuis maar ik besloot hem dit keer wel mee te nemen. Ik ken het park redelijk goed omdat ik een tijdje in Arnhem heb gewoon waardoor wij bijna elke week wel in het park kwamen. Toch heb ik hele leuke en mooie foto's gemaakt. En het meest fijne van de dag? Dat ik met mijn lieve vriendinnetje Manon.






Zoals je kan zien waren wij heel even in een hele andere wereld. In Burger's Zoo heb je de Bush, die is een hele grote ruimte die is afgesloten van buiten. Op de bovenste foto kan je zien dat de lens helemaal was beslagen, het was binnen namelijk rond de 25 graden. De truien en vestjes gingen uit en we gingen op avontuur! Over een riviertje klimmen was heel leuk, vroeger ook het liefste wat ik deed in het park.
De planten groeien waar ze willen en de dieren die binnen rond lopen kunnen doen wat ze willen. Het zijn voornamelijk vogels maar er zijn er veel meer!




Hutjes die waren nagemaakt en overal geplaatst. Heel leuk! De sfeer was geweldig en die kleine dingetjes deden het. Het leuke is dat het van bananen bladeren is gemaakt. In het park zit er natuurlijk een stalen constructie onder maar in het echt zal het gewoon van hout zijn.
Dan een paar van de dieren. Op de tweede zie je een vleerhond, niet vleermuis. Deze zijn veel en veel groter. Ze vliegen los rond dus de waren vaak te zien. Het was best speciaal om ze te zien waar je ze normaal ook zou vinden. Op de derde zie je twee eendjes. Deze waren hier heel lief aan het knuffelen, of het leek er in ieder geval op. Maar het was zo een schattig plaatje <3



Nog twee watervallen die heel mooi waren! Op de onderste foto zie een kleine, waar je ook overheen kan lopen! Je wordt wel een beetje nat als je hier langs liep. Water blijft water.





Je ziet het al, we zijn ondanks het mooie weer niet veel buiten geweest. We zijn de ocean in geweest en hebben genoten van het potje tikkertje die de visjes aan het spelen waren. We hebben Marlin, Nemo en Dori nog gezien die het ook erg gezellig hadden. De haaien waren ook zo mooi! Blij dat er een dik stuk glas tussen ons in zat, dan zou ik ze veel enger vinden. Nu vond ik ze vooral heel mooi.





De laatste foto's die we binnen hebben gemaakt. Geloof het of niet, we zijn ook nog naar buiten geweest. Niet heel lang want het was ondertussen wel koud geworden buiten. De otters waren zo lief! Ze gingen speciaal liggen knuffelen voor de foto! Echt waar! In mijn volgende leven wil ik graag een otter zijn, dankje.




Baby gorilla's :3 Er waren wel 4 kleintjes! Echt ongelofelijk lief. Ze zaten lekker in de zon met ze alle, lijkt me ook niet verkeerd om eerlijk te zijn. Hebben we eindelijk aapjes gekeken! Cute! Dit stokstaartje stond hier echt bijna 10 minuten voor iedereen die een foto van hem wilde maken. Haha, niet alleen mensen zijn heel fotogeniek. Ook waren er kleine tijgers! Ze waren dan weliswaar bijna een jaar oud, toch kon je zien dat ze veel jonger waren.


Al bij al was het een super leuke dag! Mijn chummy en ik hebben een hele leuke dag gehad en dat moet ook als je vakantie hebt. Leuke dingen hoor je ook te doen!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien wat wij deze dag gedaan hebben.

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten