woensdag 5 maart 2014

Blij

Het begint nu toch echt een beetje lente te worden, door het heerlijke weer en het zonnetje dat zich steeds vaker laat zien. Het heerlijke weer maakt me zo blij! Een van de dingen die op het lijstje van blije dingen staat. Ook hoeft niet alles groot te zijn, ook kunnen kleine dingen kunnen een hoop doen met je humeur. Dus hier een lijst van blije dingen:


Disney films kijken
Ik hou zo veel van Disney! Ook al zijn de films niet allemaal even nieuw, ik vind het super om ze te kijken. Ook de nieuwe delen vind ik leuk om te zien. Een uurtje stil zitten en je bent weer een iets ander mens. Elke film heeft een bepaald gevoel dat zich overbrengt naar de kijker. Ook al zijn het Disney films, er zit meestal toch een mooie kern van waarheid in. Dapperheid, eerlijkheid of wat dan ook. Heerlijk is dat. 

De zon
Dit klinkt misschien heel cliché maar de zon kan een hoop goedmaken. Hoe koud het ook is, zolang de zon zich laat zien is de kou een stuk minder erg. Oh, en de zon maakt het ook lekker warm. In de zomer kan in er van genieten maar vooral in de lente. De eerste dag dat ik zonder jas buiten kan lopen is het fijnst! Het is alleen wel jammer dat we ons zo laten beïnvloeden door het weer, als het slecht weer is, zijn wij ook veel minder vrolijk en hebben minder energie. 


Longboarden
Helaas bezit ik er zelf nog geen. Met de reden dat ik het van mijn moeder eerst moet leren voordat ik een grote investering ga doen. Want longboards zijn niet de goedkoopste producten. Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die ik via scouting ken. Zij heeft wel een longboard en die heb ik de afgelopen paar weken mogen lenen. En wat een plezier heb ik hier aan. Als het lekker weer is ben ik wel een paar uur zoet. Zelf van even naar de supermarkt gaan om de hoek doet me al een plezier. Nog even wachten tot mijn verjaardag en dan hopen dat het in mijn bezit is.


Muziek
Weer een redelijk cliché antwoord maar van muziek word ik echt heel blij! Muziek is een van de dingen die sfeer maken en je humeur kunnen verbeteren. Door de hoeveelheid keuze die er is heb je altijd wel iets wat past bij hoe je je voelt. Muziek lijkt je altijd te snappen, hoe gek het ook klinkt. Wat een heerlijk. Ik kan niet wachten tot het echt lekker weer is en de zomermuziek overal op het strand te horen is. 

Kleding
Ja, ook kleding maakt mij blij. In de winter is het wat lastiger, met zoveel laagjes aan omdat het anders veel te koud is. Maar in de zomer in kleding zo leuk! Alles wat in je kast hangt kan je combineren zonder veel laagjes te dragen. Zo fijn! Geen sjaals die je kleding verbergen of vormloze truien die je eigenlijk niks vindt.


Vrienden
Ik word heel blij van mij vrienden. Ze vinden hetzelfde leuk en de sfeer is daarom altijd leuk! Spontaan langs komen doen ze ook vaak wat super gezellig is! Niet te veel nadenken over wat je gaat doen en een beetje kletsen is ook zo leuk! Ik ben iemand die gewoon graag buiten is, muziek op heeft en als er dan een paar vrienden langs kunnen komen maakt dat redelijk een perfecte dag. 

Arizona
Ja echt waar, ik word blij van arizona, het ice-tea merk. En dan vooral de green-tea with honey, my all time favorite. En zo gek als ik ben, bewaar ik vaak de flesjes, want ja ik koop de flesjes en niet de blikjes of de pakken. Maar zo komt het dus dat ik nu rond de 50 groene flesjes op mijn kamer heb staan. Ze zijn niet nuttig, komen niet van pas en toen vind ik ze zo leuk dat ze heel netjes op een plankje staan. Ja, ik hou van arizona.


Make-up
Het is niet dat ik nou helemaal verslaaft ben aan make-up en ik kan ook best een dagje zonder. Maar ik vind make-up zo leuk! Je kan jezelf een heel ander imago geven door je make-up anders aan te brengen of door het veel extremer aan te brengen. Het is dat ook zo dat ik best wat geld uitgeef aan make-up, zo heb ik heel wat oogschaduw paletten die niet goedkoper zijn dan 25 euro. Dan ook nog kwasten die duur zijn, maar ondanks dat, vind ik make-up heel leuk. Het is dan ook heerlijk om uren aan mijn make-up te zitten en zien hoe anders het je kan maken. Gelukkig ben ik een van de mensen die het niet erg vind om een dagje over te slaan, dus als het heel mooi weer is zal ik genieten van de zon op mijn huid!

Foto's maken
Niet alleen voor mijn blog maak ik wel eens foto's ik ben ook nog redelijk actief op Instagram. Ik ben niet iemand die elke dag 10 foto's zou plaatsen, dus houd ik het er bij 3/4 per week. Ik besloot laatst dat ik niet meer simpele saaie foto's wou plaatsen maar wou laten zien dat ik het ook leuk vind om ze te maken. Dus dat doe ik nu! Verder vind ik het heerlijk om mijn cameraatje een dagje mee naar buiten te nemen en vast te leggen wat er om mij heen gebeurt!

Tekenen
Last but no least. Tekenen. Door de vooropleiding die ik volgde op ArtEZ moest ik voor een van de eerste lessen pastel krijt kopen met de gedachte deze vaker te gaan gebruiken. Op de academie heb ik ze maar 1 keertje gebruikt maar ik besloot ze vaker te gebruiken en wat werken ze fijn! Je gedachte de vrije loop laten gaan en alles tekenen wat er in je opkomt :) Wat heerlijk is dat toch.

Dat waren dan 10 dingen waar ik blij van word. Dus als ik niet zo lekker ben of mijn humeur een beetje raar is moet je een van deze dingen voorstellen om te doen en dat ben ik zo weer vrolijk.
Waar wordt jij vrolijk van?

xx 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten