vrijdag 21 februari 2014

The Disney tag

Omdat ik echt ongelofelijk van Disney films hou en eigenlijk van Disney in het algemeen heb ik besloten om de Disney tag te doen. Ik heb hem al een paar keer langs zien komen een paar jaar geleden maar ook nu zag ik hem weer terug komen en het leek me een super leuk idee het ook toen. Maar de keuze is niet altijd even makkelijk als het gaat om films. Want Disney heeft door de jaren heen heel, maar dan ook heel veel films gemaakt. Elk jaar verschijnt er minimaal 1 nieuwe film en de keuze wordt steeds groter. En of ik nu old-school blijf door de oude films te kijken, de nieuwe films zijn ook echt ongelofelijk leuk!



Een scene uit een Disney film die je zelf mee zou willen maken? 
Het klinkt misschien heel raar en totaal niet romantisch maar ik zou heel graag het moment dat Ariel (van de kleine zeemeermin) benen krijgt en moet leren lopen mee maken. Het lijkt me een heel raar gevoel maar volgens mij geeft het je echt enorme voldoening als je het kan. Toen wij leerden lopen stonden we er helemaal niet bij stil en deden we na wat alle andere mensen ook deden.

Maar Disney zou Disney niet zijn als ik geen keuzes kan maken en dus nog een mooi moment heb.
Dat is de 'boot' scene uit Tangled Rapunzel. Ze zitten dan op een hele mooie boot op een groot meer te kijken naar hoe duizenden maar ook duizenden licht lantaarns de lucht in gaan. Ik heb wel eens een paar lantaarns opgelaten maar zoveel zou ik echt geweldig vinden.



Wanneer was je eerste keer in het park?
Heel eerlijk, ben ik er nog nooit geweest. Toen ik klein was woonde ik niet in Nederland en toen ik wat ouder werd had ik niet de behoefte om te gaan. Hoewel de films echt heel leuk zijn, had het toen geen betekenis naast gewoon een film te zijn. Het waren bewegende beelden maar veel meer ook niet.

Als je een van de Disney karakter als beste vriend(in) mocht kiezen, wou zou dit dan zijn?
Oh! wat lastig is deze vraag. Ik ben meer een van de mensen die veel op avontuur willen gaan en nieuwe dingen wil zien dus positiviteit om mij heen is echt een must. Dus ik kies voor Winnie the Pooh. Hij is echt een kleine held en heeft zoveel positiviteit wat me echt aantrekt. En hij heeft de mooiste qoutes ooit.




Op welk karakter lijk jij het meest?
Ik denk dat ik het meest op Belle lijkt. Ik ben iemand die niet snel zal oordelen over andere mensen. Mensen mogen allemaal hun eigen gang gaan en zijn wie ze willen zijn. Stiekem vind ik dat wel heel leuk, als mensen echt zichzelf kunnen zijn. Zich niks aantrekken wat andere mensen van hen vinden en zich goed voelen door zo te zijn.

Wie is jou favoriete prins?
Eigenlijk zou ik hier Kristoff uit Frozen of Eugene uit Tangled Rapunzel willen kiezen. Maar die zijn beide geen een prins dus dat gaat niet. Als echt prins zal ik toch voor Prins Eric gaan. (Uit de kleine zeemeermin). Hij was de eerste waar ik ooit een crush op had. En ja, ik weet dat het een tekenfilm is. Maar Prins Eric lijkt me een super leuke jongen. Als hij echt zou bestaan zou hij de mijn prins op het witte paard zijn. Een lief karakter en hij vond zijn prinses vanaf het begin al helemaal leuk!



Noem een moment uit een Disney film die altijd aan het huilen maakt.
Hier moet ik, hoe cliché het ook klinkt kiezen voor het moment dat Simba in The Lion King hulp roept als zijn vader net is dood gegaan. Hij is hier zo alleen en eenzaam. Niemand hoort hem en het is echt een heart breaking moment. Dat niemand hem hoort en dat hij alleen is eigenlijk het ergst.

Wat is je favoriete liedje?
Wat een moeilijke vraag! Ik kijk veel te vaak Disney films om eventjes snel één liedje te kiezen... Maar als ik heel eerlijk ben ga voor hakuna matata. Het is een geweldig nummer dat je hoe dan ook blij maken. De melodie is heerlijk en de tekst zegt dat je je geen zorgen moet maken en dat je moet genieten. En dat is nu net waar het om draait in het leven, genieten.

Wat is de eerste Disney film die je zag?
Dit weet ik nog! We woonden nog in Zuid-Amerika en daar hadden we net een dvd speler gekregen. We hadden de hele buurt uitgenodigd voor een feest en met alle kinderen (ik was 4 jaar) hebben we De Kleine Zeemeermin gekeken. Vandaar mijn crush op Prins Eric!

Wat is je all time favoriete Disney movie?
Ik ga niet kiezen wat de leukste is want dat kan ik niet. Ik heb zo veel favoriete! Peter Pan, Frozen, Mulan zijn daar de beste voorbeelden van. Maar ook vind ik Tarzan en Alice in Wonderland geweldig. En dan is er natuurlijk ook de Pirates of the Caribbean. Dit heeft niet het schattige imago maar is toch van Disney. En ik vind het zelf hele leuke films en ben dan ook heel blij dat er nog een deel aan zit te komen! En natuurlijk vind ik High School Musical ook leuk, het is lang geleden en de film zijn niet heel goed maar toch vind ik het nog steeds een super leuk verhaal!

Zo, dat was nogal veel Dinsey zeg. Wat een heerlijkheid allemaal weer. En zoals je kon lezen hou ik nogal van Disney. Maar dat mag, het is een ding waarmee je opgroeit.

Veel kusjes en knuffels x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten