zondag 13 oktober 2013

Future me

Heb je ooit wel eens gedacht hoe jij in de toekomst gaat zijn? Ik wel, is dat heel raar? Hoe denk jij dat je later bent? Wat wil je nog leren en met wie ga je dan om? Ik weet dat het allemaal niet te raden is. Maar toch, ik bedacht om een soort brief te schijven aan de toekomstige ik. Omdat ik niet terug het verleden in kan om te vertellen hoe het gaat zijn. Dus een brief, om later terug te kijk hoe het was en hoe ik het volgens mij gaat verlopen.




Hey hey, tja, wat is de toekomst nou? Dat begint eigenlijk morgen al. Maar dit gaat over wat meer tijd. Laten we zeggen een paar jaar. Ongeveer drie? Of zal ik er vijf van maken? Dat zien we dan wel weer. Maar he, wat kan er zo anders zijn dan nu? Ohja, studie. Ik hoop heeeel erg dat ik gewoon ben toegelaten op Artez en ik het allemaal haal. Wat zou dat geweldig zijn. Om in de derde op stage te gaan in NYC of Parijs. Ik hoop dat het allemaal loopt zoals ik het nu voor me zie. 
En spreek ik de mensen van de Havo nog? Ik hoop het wel want wat waren dat allemaal schatjes! Zo veel hebben we niet gedaan met de klas, maar het zijn echt leuke mensen! Laat me de afgelopen vier jaar in een rare klas vergeten. En dat in maar 5 weken. Wow, hebben we alweer 5 weken school erop zitten?! Gaat zo snel. 
De mensen uit Mavo zijn vast al uit het beeld verdwenen he. Is niet zo heel raar, die spreek ik nu ook maar heel weinig. Of eigenlijk nooit. Zo jammer! Want op het laatst waren we toch een super gezellig klas. En al die leuke meiden uit Mavo? Die wel toch? Dat had ik beloofd, om contact te houden. Hoe zal gaan met al die mensen? Zijn ze allemaal hun droom nagegaan? Ik hoop het want ze kunnen het best. As ze er moeite voor doen, al is het maar een beetje. Is iedereen heel goed begonnen aan studie? Of moeten ze nog het MBO afmaken? Of is de helft van de mensen te lui om te studeren en zijn ze gewoon lekker aan het werk gegaan in Haarlem. Wat als ze allemaal nog thuis wonen en ik hier in me eentje op een kamer zit. Een beetje voor me uit te staren terwijl zij met het hele gezin lekker aan het eten zijn?  Of ben ik bij oma op bezoek. Dat zou wel heel gezellig zijn, lekker vaak bij opa en oma op bezoek. En ik hoop dat alle leukerds van de vooropleiding van Artez zijn aangenomen en nu doen wat ze leuk vinden. Net als ik! Wat een creatieve geesten zijn dat! Maar niet naar een les komen omdat je het vak niet leuk vindt, kan eigenlijk niet he. Hopelijk kan ik dan ook gewoon nog steeds naar scouting op vrijdag.  Zeg alsjeblieft ja, tenzij ik nu in Arnhem op een klein zolder kamertje zit te typen. Want als ik naar een school in Amsterdam ga, moet ik gewoon nog op scouting zitten.


Zo, der is toch best heel erg veel wat zou kunnen veranderen.  Alleen al als ik eraan denk is het raar. Maar wat gaat het allemaal tof worden! En ik heb nog een paar jaar om te geniet van wat er niet veranderd! Eerst lekker mijn Havo afmaken en elke vrijdag naar scouting! En iedereen op school en Artez natuurlijk! Want het zijn allemaal super leuke mensen die et als ik al hun dromen willen najagen! En nu ga ik lekker genieten van mijn vrije zondag. (Met wel een boel huiswerk, maar het is het later allemaal waard!)

1 opmerking:

  1. Je bent een topmeid! ik hoop dat al je dromen uitkomen.

    (al kan ik wel voorspellen dat je over 3 jaar 95% van je klasgenoten niet meer spreekt maar daar wel heeel veel andere mensen voor terugkrijgt.)

    BeantwoordenVerwijderen