woensdag 2 oktober 2013

Artez!

Wat is Artez hoor ik jullie allemaal al zeggen. Nou, dit is dé kunstacademie van Nederland. Deze zit in Arnhem, in Zwolle en Enschede. Hier heeft alles met kunst te maken en dat is echt heerlijk als je van kunst houd zoals ik! Waarom ik hier over schrijf? Nou, zoals jullie weten zit in nu in 4 Havo. Ik heb vorig jaar examen gedaan. Maar of 4 Havo niet genoeg is doe ik op Artez de vooropleiding Art & design. Dit is een opleiding die op 18 zaterdagen plaats vind. (Ja echt waar, op zaterdag naar school.) Dit betekend dat ik elke zaterdag heen en weer naar Arnhem moet. Ik doe dit wel met heel veel plezier. Dus dat maakt 6 dagen naar school gaan weer wat minder erg.
 
:3
 


Ik heb afgelopen zaterdag de tweede echte lesdag gehad. Dit was de derde keer dat ik op deze school was, echt als school. De eerste dag was kennismakingsdag. Dus een dag om de leerlingen in je klas te leren kennen en omgaan met de school. Hier moesten we een beeld bouwen en deze dan met zwart en wit krijt tekenen. Dit was heel leuk om te doen en ik ben ook heel blij hoe het gegaan is!

Untitled
 
Vorige week moest ik een strip tekenen en hebben we 's middags les gekregen hoe je een goede poster moet maken en wat deze dan moet bevatten. Dit was zo een interessante les!
De lestijden zijn wel heel erg raar. Ik heb twee lessen met één pauze. De eerste les is van half 10 tot 13.00. Dan krijgen we een halfuurtje pauze en begint de volgende les tot 17.00. Een hele lange dag dus. Ik moet helaas wel heel vroeg me bedje uit omdat ik nog 2 uur onderweg ben. Om 7 uur gaan de bus die ik moet hebben.


Paint


Deze zaterdag had ik tekenen en schilderen als eerste vak en als tweede vak had ik fashion. Damn, wat is fashion toch gaaf! Je creativiteit de vrije loop laten gaan en doen wat je wilt! Echt de leukste les ooit. Zo jammer dat ik door de weeks gewoon les heb. Echt balen. Maar over twee jaar zit ik daar en ga ik knallen!

Wat zou jij willen doen als talent en geld niks uitmaakt?
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten