woensdag 4 juli 2012

accepteren.

Ja, accepteren. 
Ik merk dat heel veel mensen in mijn omgeving zichzelf niet accepteren. En dat vind ik eigenlijk wel een beetje raar. Het duurde bij mij ook even voordat ik die knop had omgezet, maar je word er echt veel gelukkiger van, al zien de meeste mensen dat niet snel in.


Mensen zijn bang voor kritiek, maar je je kan toch niet beter zijn dat jezelf?
Van die kleine dingentjes maken ze een gigantisch probleem. Het kan zijn over dat hun haar de niet zit en ze daar lelijk van worden. Maar er zijn ook ergere dingen. Meisjes die denken dat ze dik zijn waardoor ze niet in hun bikini willen lopen. Ze willen hun shirtje aanhouden en niet mee zwemmen. Dan verzinnen ze een smoes zodat ze toch een excuus hebben die eigenlijk niet waar is. Maar waar schaam je je voor? Voor hoe je bent. dat kan niet. Iedereen is anders en dat maakt jou dan juist speciaal. Je moet je niet late bekritiseren door anderen. Je laten kleineren. Ze willen dat je schuldig gaat voelen over iets waar niemand iets aan kan doen. Puur om je neer te halen. Laat ze lekker kletsen. Ze zijn zelf onzeker en willen anderen juist nog onzekerder maken. Laat het niet gebeuren.


Dus please, wees trots op jezelf. Hoe je ook bent.Je bent mooi op je eigen manier. 
En je zal het merken. Je word er een stuk gelukkiger van.
Ik hou van jullie <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten