zaterdag 23 mei 2015

Berlijn 2015

Een beetje kijken naar steden waar ik heen zou willen doe ik wel vaker. En toen kwam Berlijn in zicht. Zo gezegd, zo gedaan. Zaten we dan om 5 uur 's ochtends op schiphol om de bagage te droppen. Om naar een nieuwe stad en een nieuw avontuur. Gelukkig met het vliegtuig want ik heb het idee dat er geen betere (lees: snellere) manier is om te reizen. Een beetje jammer is altijd dat je twee uur van te voren aanwezig moet zijn op het vliegveld. En gezien we om 7 uur vlogen moest ik om 4 uur mijn bedje uit. Op tijd om het vliegveld aangekomen, bagage ingecheckt en goed door de douane gekomen. Een kopje koffie doen kon toen niet kwaad. Camera was opgeladen dus daar begon mijn vakantie. Nu ben ik wel een mens wat graag reist, maar ik hoef echt niet naar elk toeristisch hoogtepunt van de stad. Geef mij een mooi parkje of pleintje en ik kan uren genieten van het kijken naar mensen. Mij gelukkig krijgen op vakantie is niet heel lastig. Dus dat is precies wat we gedaan hebben, toffe plekken in de stad opgezocht (sommige stiekem toch wel toeristisch) om vervolgens lekker te gaan zitten en genieten van alles om ons heen. Het zonnetje brak gelukkig ook nog door op dag 2 en zo was het een goed begin van een citytrip. Wat ik allemaal heb gedaan? Teveel om op te noemen maar ik heb heel erg genoten van alles wat we gedaan hebben. Bij de lekkerste koffietent van Berlijn een kopje ijskoffie gehad, een hamburger (lees: patatjes met kaas) gegeten bij burgermeister in oost Berlijn, fotomodel gespeeld voor het merk Sneak Aces en een 'tour' gehad door Berlijn langs allemaal alternatieve en kunstzinnige buurten. En natuurlijk was mijn camera de hele reis mijn beste vriend. (Foto's door mij en vriendlief Sebastiaan Rietdijk)














Geen opmerkingen:

Een reactie posten