woensdag 19 december 2012

Ziekjes

Bah, ik ben ziek kan eigenlijk helemaal niks doen omdat ik dan gelijk helemaal duizelig en misselijk word. Maar het gaat wel weer :)
Maar voorkomen is altijd beter maar als je al ziek bent kun je beter dingen doen die het weer verhelpen.


En dat is echt een heel cute plaatje <3

1) Die zie je hier boven al staan. Slapen.
Als je ziek bent kost dat veel energie dus moet je dat blijven bij tanken. Dus duik halverwege de dag even lekker je bed in!

2) Eet gezond.
Het klinkt heel logisch maar ik merk dat ik als ik ziek ben ook sneller naar de simpele dingen grijp. Maar je kan beter een appeltje pakken of een sinaasappeltje persen. Dan krijg je tenminste de vitamine binnen die toch een beetje meer energie geven. En die de griep ietsjes meer wegwerken.

3) Warm aankleden.
Ook al lig je de hele dag op de bank of in bed, doe een joggingbroek en trui aan. Je vat alleen maar kou door de hele dag in een shirtje rond te lopen. En je wordt er niet sneller beter van door lekker de hele dag heen en weer te lopen in een shirtje.

4) Zorg dat je anderen niet besmet
Ook deze klinkt voor de hand liggend, ook al zitten de bacteriĆ«n in de lucht, je kan er zelf echt wel wat aan doen om ze minder te verspreiden. Gooi tissues gelijk weg, hand voor je mond als je moet hoesten, niet uit dezelfde beker drinken. En ga zo maar door. Dat maakt het voor de rest van het huis een stuk prettiger.

5) Drink veel
Velen vergeten dit maar als je echt een griepje te pakken hebt is het wel belangrijk. Door de koorts verlies je een boel vocht dat je op pijl moet houden. En het helpt ook nog tegen de hoofdpijn.

6) Dokter
Als je zoals mij al bijna twee weken ziek bent, ga langs bij de dokter en kijk wat die kan doen. Want ik heb nu van alles waar ik toch wel beter van ga voelen.

Nu duik ik zelf ook me bedje weer in.
Byee xxxxxxxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten